Pressemeddelelse for SUMOstudio

MALENE BIRGER ÅBNER WEBSHOP FOR SIT NYE BRAND BIRGER1962
portrait_press
Den kendte danske modedesigner, Malene Birger, har kastet sig over nye udfordringer inden for interiør. Webshoppen er udviklet i samarbejde med SUMOstudio i Aarhus.

Malene Birger er kendt som designer bag store modebrands som BIRGER ET MIKKELSEN og BY MALENE BIRGER, men tidligere på året annoncerede hun, at hun ville forlade modebranchen og skabe et nyt brand, BIRGER1962, der skal bygge bro mellem design, interiør og kunst.

Nu er det nye brand en realitet med åbningen af webshoppen BIRGER1962.com, der blandt andet indeholder designerens nye Decór Collection med mange forskellige produkter inden for møbler, belysning og accessories, både til private hjem og til store hotel-, restaurant- og barindretninger.

Webshoppen er udviklet i samarbejde med det aarhusianske bureau SUMOstudio, der også har stået bag webshops som Streetammo, Claire, Versusshop og Norse Store.

– Valget faldt på SUMO, da vi ønskede stor fleksibilitet for vores kommende shop – både teknisk og æstetisk. Siden skal fungere både som BIRGER1962´s virtuelle showroom og som e-shop. Samarbejdet med SUMO har været både positivt og inspirerende – en vigtig faktor, når man sidder med et nyt brand og med en plan om, at vores primære markedsføring skal være BIRGER1962.com, siger Christina Neustrup, PR- og kommunikationsansvarlig hos BIRGER1962.

– Et unikt brand kræver en unik webshop. Det har været afgørende, at vi kunne opfylde Malene Birgers ønsker om brugervenlighed i et design, der matcher hendes brand. En webshop, der er enkel og minimalistisk, uden at gå på kompromis med funktioner og muligheder, siger Morten Nüchel, business manager i SUMOstudio.

Malene Birger har studie i London, mens webshoppen fysisk ligger i København. Det glæder Morten Nüchel, at endnu et topbrand vælger SUMOstudio som samarbejdspartner.

– Det har både været spændende og givende at arbejde med en kapacitet som Malene Birger og hendes folk. Det er en kunde, som lægger stor vægt på detaljer og intet overlader til tilfældighederne, fortæller Morten Nüchel.

SUMOstudio´s erfaring med at kombinere avancerede webshop-funktioner med virkelighedens realiteter bygger på årelang erfaring med især detailhandlen.

– Der er en fysisk organisation, der skal fungere optimalt, bag den webshop, forbrugerne ser på nettet. Det er en af vores største styrker, at vi kender den verden indgående fra samarbejdet med vores kunder, slutter Morten Nüchel.

Leave a Comment